Результати моніторингу якості освіти у 2020/2021 році |


Результати моніторингу якості освіти у 2020/2021 році

Аналітична довідка моніторингу якості освіти дітей

Сумського дошкільного навчального закладу

 (ясла-садок) № 3  «Калинка»

на початок 2020/2021 навчального року

Цілісність освітнього процесу в закладі дошкільної освіти №3 є забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти  програми для дітей дошкільного віку «Я у Світі».

Актуальним  питанням освітнього процесу ЗДО №3 є організація системи моніторингу якості дошкільної освіти, зокрема – розвитку компетентностей дошкільників з усіх освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти .

Моніторинг   – (від анг.  monitoring) означає контроль це комплекс заходів,  які забезпечують системний  довготривалий контроль за станом та тенденціями розвитку кожної дитини. Він є необхідною складовою освітньої діяльності педагога. Завдяки моніторингу педагог може з’ясувати, чи у правильному напрямі він здійснює освітній процес, і вчасно внести потрібні корективи.

Основним документом, який регламентує проведення моніторингу в дошкільній галузі, є наказ Міністерства освіти і науки  України від 11.04.2008 р. № 309 «Про проведення моніторингу стану дошкільної освіти».

Нормативно – правові документи:

  1. Закон України «Про дошкільну освіту»;
  2. Указ Президента України від 04.7.2005р. № 1013 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти і Україні»;
  3. Указ Президента України від 20.03.2008 № 244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні»;
  4. Постанова Кабінету Міністрі ввід 14.12.2-11 № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти»;
  5. Наказ МОН України від 03.11.2014 № 1255 «Про утворення робочої групи з розроблення критеріїв визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти та інструментарію їх практичного застосування;
  6. Наказ МОН України від 17.06.2013 №772 «Про затвердження орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів»;
  7. Додаток 1 до наказу МОН №772 від 17.06.2013 «Орієнтовні критерії оцінювання діяльності дошкільних навчальних закладів».

Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО №3.

Поставленні завдання моніторингового дослідження дозволять:

  1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та отримати об’єктивну інформацію про рівень сформованості життєвої компетентності дошкільників ЗДО №3.
  2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками ЗДО №3 відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми «Я у Світі».
  3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів протягом року моніторинга рівня сформованості компетенції дошкільників за освітніми лініями складових Базового компонента.
  4. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників ЗДО №3 стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.

На початку 2020/2021 навчального року (вересень) вихователями кожної вікової групи ЗДО №3 проведено моніторинг рівня сформованості компетенції дошкільників відповідно до Положення про моніторинг якості наданих послуг  та за допомогою карт спостережень оцінки результативності освітнього процесу за освітніми лініями складових Базового компонента.

В  наведених нижче діаграмах представлена загальна результативність дітей кожної групи по засвоєнню програмових вимог 7-ми освітніх ліній Базового компонента:

  • освітня лінія «Дитина в соціумі»;
  • освітня лінія «Особистість дитини»;
  • освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»;
  • освітня лінія «Дитина у світі культури»;
  • освітня лінія «Гра дитини»;
  • освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»;
  • освітня лінія «Мовлення дитини».

Оцінювання рівня знань дітей в дошкільному освітньому закладі відбувається за критеріями, які позначаються рівнем:

  • високий – дитина виконує дії самостійно;
  • достатній – дитина виконує дії самостійно, але іноді потребує допомогу дорослого;
  • середній – дитина виконує самостійно лише окремі дії, але здебільшого потребує допомогу дорослого;
  • початковий– дитина виконує дії за допомогою дорослого.

 

Узагальнені результати за вересень 2020 року визначення рівня компетентності дітей за освітніми лініями третього року життя

Вікова група

Рівень засвоєння   %

Розділи програми
Мов-леннєвий розвиток Дитина в сенсорно – пізна-вальному просторі Дитина в при-родному довкіллі Дитина в соціумі Дитина у світі культури Фізичний розвиток Гра дитини
Ясла А і Б              
Високий 20 10 5 ——- ——- ——— ———
Достатній 71 87 84 70 85 70 90
Початковий 9 3 11 30 15 30 10

 

На початок 2020/2021 навчального року було проведено моніторингові дослідження з дітьми раннього віку (від з 2 до 3 років) групи «Перлинка» та групи «Малятко», діти  мають достатній рівень з освітньої лінії «Дитина в

 

соціумі», «Гра дитини», з усіх інших освітніх ліній знання дітей на середньому рівні, а також слід більше приділяти увагу реалізації освітньої лінії «Мовлення дитини». Даний показник означає, що на даному етапі освітнього процесу діти постійно потребують допомогу педагога.  Адаптація дітей до умов закладу дошкільної освіти пройшла успішно. Вихователям  групи  «Перлинка» потрібно приділяти як можна більш уваги індивідуальній, підгруповій роботі.

Узагальнені результати за вересень 2020 року визначення рівня компетентності дітей за освітніми лініями четвертого року життя

Вікова група

Рівень засвоєння   %

Розділи програми
Мов-леннєвий розвиток Дитина в сенсорно – пізна-вальному просторі Дитина в при-родному довкіллі Дитина в соціумі Дитина у світі культури Фізичний розвиток Гра дитини
Молодша  А              
Високий 25 30 30 31 30 30 30
Достатній 72 68 68 65 68 65 68
Початковий 3 2 2 4 2 5 2

 

Вікова група

Рівень засвоєння   %

Розділи програми
Мов-леннєвий розвиток Дитина в сенсорно – пізна-вальному просторі Дитина в при-родному довкіллі Дитина в соціумі Дитина у світі культури Фізичний розвиток Гра дитини
Молодша   Б              
Високий 20 28 16 15 20 2 10
Достатній 80 70 80 82 77 93 90
Початковий 2 2 4 3 3 5 ———

 

З даних моніторингу на початок 2020/2021 навчального року діти групи «Волошка» молодшого дошкільного віку (від з 3 до 4 років) мають середній рівень  з освітньої лінії «Особистість дитини». Даний показник означає діти виконують програмові вимоги,  але за допомогою, підказками дорослого, педагога. Результативність всіх останніх освітніх ліній на достатньому рівні. Це означає, що більшість дітей в групі дії виконують за інструкцією хоча іноді і потребують індивідуальної допомоги вихователя, з дітьми молодшого дошкільного віку (від з 3 до 4 років) групи «Сонечко»  мають достатній рівень  з усіх освітніх ліній Базового компоненту. Вихователям продовжувати працювати з дітьми використовуючи різні методи та прийоми, ігрові, сюрпризні моменти, мотивувати дошкільників під час освітнього процесу використовуючи постійну зміну діяльності.

 

Узагальнені результати за вересень 2020 року визначення рівня компетентності дітей за освітніми лініями п’ятого року життя

Вікова група

Рівень засвоєння   %

Розділи програми
Мов-леннєвий розвиток Дитина в сенсорно – пізна-вальному просторі Дитина в при-родному довкіллі Дитина в соціумі Дитина у світі культури Фізичний розвиток Гра дитини
Середня  А              
Високий 30 35 32 33 35 30 40
Достатній 60 53 60 59 60 60 60
Початковий 10 12 8 8 5 10 ———

 

Вікова група

Рівень засвоєння   %

Розділи програми
Мов-леннєвий розвиток Дитина в сенсорно – пізна-вальному просторі Дитина в при-родному довкіллі Дитина в соціумі Дитина у світі культури Фізичний розвиток Гра дитини
Середня  Б              
Високий 35 40 40 45 35 40 64
Достатній 53 50 48 53 60 55 36
Початковий 8 10 12 5 5 5 ———

З даних моніторингових досліджень, які були проведені на початок 2020/2021 навчального року з дітьми середнього дошкільного віку (від 4 до 5 років) групи «Ромашка» рівень знань дітей з 7-ми освітніх ліній мають середній показник. Це означає, що діти в групі виконують самостійно лише окремі дії, але здебільшого потребують допомогу педагога. Методичні рекомендації вихователям:

  • підбирати об’єм навчального матеріалу для кожного заняття з розрахунку індивідуальних особливостей дітей в групі;
  • використовувати ефективні форми роботи з дітьми (групові, підгрупові тощо), які допоможуть краще засвоювати знання з усіх освітніх ліній Базового компонента;
  • звернути увагу на удосконалення індивідуальної роботи з дітьми;

З дітьми середнього дошкільного віку (від з 4 до 5 років) групи «Бджілка». Оброблені дані свідчать про те, що знання дітей знаходяться на достатньому рівні з усіх освітніх ліній Базового компонента, а саме, більшість дітей самостійно виконують завдання, але іноді (з урахуванням складності завдання) потребують допомогу вихователя. Вихователям рекомендовано продовжувати використовувати всі методи та прийоми, якими користується вихователь під час освітнього процесу.

 

 

Узагальнені результати за вересень 2020 року визначення рівня компетентності дітей за освітніми лініями шостого року життя

Вікова група / Рівень засвоєння   % Розділи програми
Мов-леннєвий розвиток Грамота Дитина в сенсорно – пізна-вальному просторі Дитина в при-родному довкіллі Дитина в соціумі Дитина у світі культури Фізичний розвиток Гра дитини
Старша  А                
Високий 35 34 65 34 48 48 51 30
Достатній 62 59 32 65 48 47 48 65
Початковий 3 7 3 1 2 5 1 5

 

Вікова група

Рівень засвоєння   %

Розділи програми
Мов-леннєвий розвиток Гра-мота Дитина в сенсорно – пізна-вальному просторі Дитина в при-родному довкіллі Дитина в соціумі Дитина у світі культури Фізичний розвиток Гра ди-тини
Старша  Б                
Високий 24 35 47 55 40 45 30 70
Достатній 75 60 51 43 58 55 55 30
Початковий 1 5 2 2 2 ——— 15 ——-

 

Вікова група / Рівень засвоєння   % Розділи програми
Мов-леннєвий розвиток Грамота Дитина в сенсорно – пізна-вальному просторі Дитина в при-родному довкіллі Дитина в соціумі Дитина у світі культури Фізичний розвиток Гра дитини
Старша  В                
Високий 24 35 40 18 25 47 31 27
Достатній 74 58 56 80 75 48 65 73
Початковий 2 7 4 2 ——— 5 4 ——-

Моніторингові дослідження проводились на початок 2020/2021 навчального року з дітьми старшого дошкільного віку (від з 5 до 6(7) років)групи А , Б і В. Результативність всіх освітніх ліній Базового компонента ми спостерігаємо на достатньому рівні.  Діти успішно виконують завдання різного виду складності, програмові вимоги освітньої програми. У дітей проявляється активність, самостійність, нестандартні рішення з різних питань. Діти виконують самостійно практично всі доручення, але ще іноді потребують рекомендацій та допомоги педагога, про це і свідчать данні діаграми. Вихователям використовувати інноваційні технології (технологія розгляду картини, складання інтелектуальних карт, використання квест-технології), навчально-методичну базу, активно користуватися портал-підтримкою, брати участь у вебінарах  які пропонують науковці.

Дана педагогічна діагностика надасть змогу вихователям надати кожній дитині індивідуальну допомогу, яка того потребує, визначати необхідні методи роботи  за кожною освітньою лінією. Своєчасно внести корективи в освітній  процес та показати позитивну динаміку на середину та кінець навчального року.

 

Виходячи з вищезазначеного, рекомендується:

 

  1. Усім педагогічним працівникам:

1.1. Працювати над реалізацією завдань програми «Я у Світі» на виконання завдань Базового компонента дошкільної освіти.

1.2. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної активності дітей.

1.3. Забезпечити батьківські інформаційні стенди необхідною консультативно-просвітницькою інформацією.

1.4. Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо систематичного відвідування дітьми закладу дошкільної освіти, необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери та мовлення.

  1. Вихователям дошкільних груп:

2.1. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують підвищення рівня відповідних компетентностей.

2.2. Провести роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо систематичного відвідування дітьми закладу дошкільної освіти, необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери, мовлення, художньо-естетичного, логіко-математичного розвитку.

  1. Педагогам групи компенсуючого типу:

3.1. Вихователям планувати та проводити артикуляційну гімнастику, логоритмічні вправи, пальчикові ігри, ігри на координацію рухів, розвиток фонематичних процесів та складової структури слова на кожному занятті відповідно до логопедичної корекції та лексичних тем.

3.2. Контролювати мовлення  дітей та  корегувати його під час всіх видів діяльності, враховуючи поради вчителя-логопеда.

3.3. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які мають недостатній рівень сформованості пізнавальної сфери.

3.4. Учителю-логопеду здійснювати корекційно-розвивальну роботу відповідно до висновків ПМПК щодо мовленнєвих діагнозів дітей, їх здібностей і вікових можливостей.

  1. Музичним керівникам планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують корекції, спрямованої на розвиток чуття ритму, слухового сприймання, координації рухів.
  2. Інструктору з фізичної культури активізувати роботу з фізичного виховання з дітьми, які потребують додаткової уваги.

 

 

 

 

 

 

 

Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Оставить комментарий



На wordpress создание тем и шаблонов.