Результати моніторингу якості освіти у 2019-2020 навчальному році |


Результати моніторингу якості освіти у 2019-2020 навчальному році

РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ У 2019-2020 Н.Р.

ПО СУМСЬКОМУ ЗДО №3 «КАЛИНКА»

Підвищення конкурентноспроможності кожного ЗДО пов’язано з його здатністю задовольнити не тільки наявні, але й прогнозовані вимоги споживачів, вивчення яких має бути одним із напрямів діяльності в системі менеджменту якості і маркетингу дошкільного навчального закладу. У зв’язку з цим у дошкільному закладі проведені моніторингові дослідження аналізу рівня обізнаності, вмінь та вправності дітей, відповідно до вимог Базового компонента та програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» .

Аналіз моніторингових досліджень показав: кількість дітей раннього віку, які мають високий рівень сенсорного розвитку, збільшилась порівняно з початком навчального року на 9 %, дітей зі середнім рівнем – на 19%, дітей із початковим рівнем розвитку зменшилася на 28%. Підвищення рівня засвоєння програмового матеріалу з мовленнєвої діяльності, ознайомлення з довкіллям та природою складає 18%. Діти на достатньому рівні орієнтуються в найближчому оточенні. Потребує дальшого вдосконалення робота з розвитку мовлення. Багато понять залишаються в пасивному словнику дітей, тому в порівнянні з попередньою діагностикою (2018-2019 н.р.) з різних розділів програми спостерігаються, в середньому, незначні зміни. На недостатньому рівні залишаються розвиток дрібної моторики, тому показники з образотворчої  діяльності на середньому рівні.

У групах молодшого дошкільного віку (порівняно з вереснем 2019 р.) наприкінці навчального року рівень засвоєння знань програми з розвитку мовлення має такі показники:

  • достатнього рівня збільшилось у середньому на 25 %,
  • середній рівень – збільшилось у середньому на 33 %
  • початковий рівень – значна кількість дітей у групі «Ромашка» 17% (Всі діти на 1.09.2019 перший раз прийшли в садочок)

Показники з освітньої лінії «Дитина в соціумі» також набули змін – рівень засвоєння програмового матеріалу підвищився в середньому на 23%. Більшість дітей з початковим рівнем логіко-математичної компетентності виявили середній рівень, на 22% збільшилась кількість дітей достатнього рівня. Заслуговують на увагу якісні показники оволодіння дітьми основними рухами з фізичної культури – порівняно з показниками попереднього року в молодших групах підвищився загальний рівень оволодіння основними рухами в середньому на 38%.

У групах середнього дошкільного віку кількість дітей початкового рівня розвитку зменшилася за всіма розділами програми на 29%. Показники засвоєння освітньої лінії «Мовлення дитини», «Дитина в соціумі» та «Дитина у природньому довкіллі» в середньому на 38%. Спостерігається позитивна динаміка у засвоєнні програмового матеріалу з освітньої лінії «Дитина в світі культури» – в середньому – 53%. Вивчення показників оволодіння дітьми  основними рухами з фізичної культури показало, що всі діти опанували м’язово-руховою вправністю.

Узагальнюючи результати обстеження різних компонентів готовності дітей до навчання в школі, можна зробити висновок, що із 64 обстежених дітей – до школи готові 61, що становить 97%, діти зрілі у фізіологічному й соціальному відношенні, засвоїли програму, мають певні емоційно – вольові навички, володіють розумовими операціями, вміють узагальнювати, диференціювати предмети і явища довкілля, планувати свою діяльність і здійснювати самоконтроль, позитивно ставляться до навчання. Обстеження стану готовності дітей до шкільного навчання показало, що діти-випускники мають: на достатньому рівні (76%) розвинуті психічні процеси, добрі потенційні можливості щодо розвитку пізнавальних процесів; достатній (83%) і середній (14%) рівні працездатності; достатній (42%) і середній (55%) рівні розумової активності; сформовані навички навчальної діяльності (93%); діти мають достатній і середній рівні саморегуляції і самостійності, вміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді та відповіді однолітків; на достатньому рівні розвинуті дії мислення: серіація, класифікація, абстрагування. у дітей-випускників сформована мотивація на шкільні види діяльності – 87%, внутрішня позиція учня – група «Ромашка» – 87%, група «Бджілка» – 89%.

За результатами комплексної діагностики рівня психологічної готовності до шкільного навчання (проведеної бесіди А.Керна – І.Йєрасика) та графічного субтесту отримані наступні результати:

  • високий рівень – 28 дітей (44%),
  • середній рівень – 33 дітей (51%),
  • низький рівень – 3 дитини (5%).

Цьому сприяла систематична робота з дітьми з формування у них шкільної мотивації, підвищення самооцінки та працездатності, рівня самостійності та самоконтролю; робота з педагогами (консультації, практичні семінари та тренінги), спрямовані на надання педагогам конкретних знань та навичок у роботі з дошкільниками по підвищенню мотивації, а також робота з батьками, спрямована на ознайомлення батьків з методами визначення дошкільної зрілості дітей та засобами її формування; обговорення можливих труднощів шкільного навчання та спільний пошук методів їх попередження.

Моніторинг готовності до навчання в школі у порівнянні з минулим навчальним роком:

 

  2017-2018 н.р. 2018-2019 н.р. 2019-2020 н.р.
кількість % кількість % кількість %
Загальна кількість дітей, що відвідують старші групи. 76 100 67 100 78 100
Загальна кількість дітей, яким на 01.09 виповнюється 6 років 76 100 64 100 78 100
             
З них:    
готові до навчання: 74  97 61 95 75 96
не готові до навчання:        2  3 3 5 3 4

Загальною причиною неготовності 3дітей (4 %є недостатній розвиток їх пізнавальних здібностей, низький рівень психосоціальної зрілості, повільний темп розумових операцій)

Об’єктивною причиною психологічної неготовності до навчання в школі є те, що одна дитина попередньо потребувала кваліфікованої допомоги дефектолога і комісією ПМПК  була направлена в спеціалізований НВК №34, але батьки відмовилися і хлопчик залишилися в загальній групі ЗДО, тому і надалі він потребуютє інклюзивної освіти. Ще одна дитина має низький рівень розвитку психічних процесів, мовленнєві порушення (рішенням ПМПК рекомендовано продовження перебування в ЗДО). Вагомою причиною психологічної неготовності однієї дитини є недостатній рівень емоційно-вольової сфери, низький рівень розвитку саморегуляції, що не відповідає віковим нормам. Дитині складно підпорядковуватись правилам колективу, виконувати інструкцію вихователя, переважала протестна поведінка.

 

Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Оставить комментарий



На wordpress создание тем и шаблонов.