- Надати кожній дитині достатньо простору для зручної роботи,
яка не перешкоджатиме іншим. - Надати дітям можливість вибору кольорів, різноманітних варіантів, забезпечити їх достатньою кількістю матеріалів, щоб декілька дітей могли працювати поряд.
- Сидіти біля дитини, яка потребує заохочення.
Виявляти ентузіазм та інтерес. - Реагуйте на кожну дитину, коли вона працює, показуйте повагу до її зусиль. Посмішка, дотик, схвалення щодо кольору, лінії або поєднання текстур може підтримати, підсилити самооцінку. Такі коментарі, як «Ти справді добре працював» корисні, якщо вони щирі.
- Розсудливо і чесно коментуйте дитячу роботу. Пам’ятайте, що вона мова вашого тіла може не співпадати з вашими словами. Якщо ви не думаєте, що це прекрасно, не говоріть цього.
- Зрозумійте, що «неправильні» пропорції можуть відображати почуття або досвід дитини. Вони також можуть бути пов’язані із стадією розвитку дитини.
- Зрозумійте, що ставлення дитини до мистецтва відрізняється від ставлення дорослих. Поважайте їх роботу з позиції їх власних критеріїв, а не дорослих стандартів.
- Розмістіть дитячі роботи на стінах на рівні дитячих очей.
- Заохочуйте до обережного поводження з матеріалами. Моделюйте правильне користування.
- Заохочуйте дітей до допомоги прибиранні робочого місця.
«Як сонце і місяць освітлюють землю,
так батько з матір’ю повинні освітлюють
добрим прикладом свого життя дітей»
С.Полоцький.
Саме родина та вихователі мають навчити дитину бачити, розуміти і цінувати прекрасне у різних видах мистецтва, у природі, у взаєминах між людьми та в їх трудовій діяльності. Одним із засобів реалізації цих завдань може бути художня праця, основана на знаннях про народні ремесла.
Як організувати такі заняття вдома?
Насамперед необхідно облаштувати місце, де б дитина мала змогу працювати, зберігати різноманітні матеріали, інструменти, власні вироби. Таке місце має розташовуватись у найосвітленішій частині кімнати.
Дошкільнята , які відвідують дитячий садок, уже мають сформовані елементарні вміння та навички, певні знання про властивості та конструктивні можливості різних матеріалів. З метою розширення діапазону знань про навколишній світ і оточуючі предмети доцільно продовжити вдома досліди та експерименти. Це сприяє глибшому пізнанню дитиною особливостей різних матеріалів.
У роботі з дитиною слід звернути увагу на художнє оздоблення готових виробів, розглянути фрагменти візерунків, запропонувати знайти знайомі рослинні елементи, геометричні форми (що нагадують ці ягоди?, чиї це листочки?, яку квіточку в природі нагадує ця в
вишита (намальована)? Яка геометрична фігура подібна
до цього елемента візерунка?). Така робота сприятиме закріпленню знань у дітей, розвиватиме їх творчість і фантазію.
Навчіть свого малюка карбувати на фользі. Для цього на кришку від молока або сметани нанесіть візерунок, який потім треба витиснути, провівши за контуром кілька разів використаним від кулькової ручки.
Багато цікавого можна виготовити з ниток і клаптиків тканини. Дайте можливість дитині пофантазувати. У процесі таких занять діти стають уважніші, більш посидючі та врівноважені, зростає їхня вправність, розвивається творча уява та фантазія.