Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 30.12.2011р.№ 1601 «Про основні заходи Цивільного захисту», Інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-635 від 19.08.2011р.щодо організації та проведення «Тижня безпеки дитини» в ДНЗ та наказу начальника Цивільного захисту відділу освіти і науки СМР «Про підсумки дій органів управління та сил Цивільного захисту, підготовку та основні завдання на 2019 рік», з метою поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; пропаганди здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків; вироблення в дітей дошкільного віку вмінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій 13 по по 17 травня 2019 року у дошкільному закладі був проведений «Тиждень знань безпеки життєдіяльності».
Перед колективом нашого ДНЗ ми поставили такі завдання:
– підвищення ефективності навчально-виховної роботи з дітьми з питань – особистої безпеки та захисту життя;
– поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя;
– пропагувати здоровий спосіб життя серед батьків та їх дітей;
– інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.
Для проведення «Тижня безпеки дитини» вихователь-методист розробила план підготовки до проведення «Тижня безпеки дитини» і заходи проведення «Тижня безпеки дитини».
Під час підготовки до «Тижня безпеки дитини» проведено ряд заходів:
– перевірено наявність усіх документів системи цивільного захисту в ДНЗ;
– перевірено наявність журналів проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності;
– підготовлено матеріали та оформлено стенди «Бережемо життя і здоров’я дітей» за розділами «Дитина і природа», «Дитина і вулиця», «Дитина серед людей», «Здоров’я дитини» тощо;
– перевірено стан електричного обладнання, приміщень та території, стан пожежних щитів та пожежного обладнання;
– перевірено наявність інструкцій, пам’яток з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків;
– оформлено куточки «Безпека дитини» в кожній віковій групі;
– підготовлено і оформлено виставки дитячих малюнків на тему «Безпека життя і здоров’я дитини»;
– підготовлено конспекти заходів з фізичної культури, які мають бути проведені під час «Тижня безпеки дитини», перевірено стан спортивного обладнання;
– підготовлено план і конспект розваг за тематикою безпеки дитини;
– проведено з батьками лекцію про дії під час екстремальних та надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
Під час «Тижня безпеки дитини» проведено:
1 день – Дорожня безпека
2 день – Один удома, свої – чужі
3 день – Не жартуй з вогнем
4 день – День здоров’я
5 день – Відчуй небезпеку, закріплення вивчених знань.
Роботу проводили із залученням дітей до різних форм роботи: заняття, ігрова діяльність, театралізована діяльність, розваги, конкурси, бесіди (індивідуальні, групові та колективні), екскурсії, читання художньої літератури з використанням українського фольклору, самостійно-художня діяльність, психогімнастика, пошуково-дослідницька діяльність, моделювання ситуацій та їх розв’язання.
Робота проводилася згідно плану проведення тижня. Всі заходи, які були заплановані – вчасно проведені. Діти добре засвоїли норми та правила безпеки.
Здійснювали цільові екскурсії: на кухню, пральню, педагоги водночас формували у дітей уявлення про те, що вогонь і електрика потрібна людині, однак, при недбалому та неуважному відношенні до цього, представляє небезпеку для життя, а також для всього того, що створено руками людини; до світлофора та по вулицях міста; пожежну частину, для розширення знань дітей про працю пожежника, відповідальність за життя та здоров’я людей.
У 90% дітей середнього та старшого віку є навички користування побутовими електроприладами (телевізорами, магнітофонами, прасками, чайниками).
Всі діти старшого дошкільного віку, без винятку знають номер телефонів пожежної частини (101), міліції (102), швидкої допомоги (103), вміють користуватися ними у випадку необхідності. Свої дії діти закріплюють в дидактичних іграх та сюжетно-рольових іграх, всі ситуації супроводжуються розповіддю, показом, демонстрацією та поясненням вихователя про небезпеку та наслідками зневажливого звертанням з ними. Педагоги піклуються про те, щоб перед вихованцями розкрився зміст дії, її ціль та засоби рішення, і по можливості пропонувати дітям самостійно шукати рішення поставлених завдань. Вихователі дуже ефективно попрацювали над тим, щоб діти засвоїли правила, чого не слід робити:
– при відсутності дорослих вмикати побутові електроприлади;
– розпалювати вогонь без нагляду дорослих;
– грати з сірниками та на дорозі, та інші.
А кожній групі впродовж тижня працював виставочний зал, де розміщувалися роботи дітей за тематиками, дітям надавалася можливість ще раз повернутися у тему безпеки, з’ясувати необхідність збереження здоров’я.
Впродовж тижня велася робота з батьками через: групове та індивідуальне консультування, інформацій листи, залучення батьків до роботи ДНЗ з цього питання, стенди по безпеці життя, організовувались виставки робіт батьків та їх дітей.
В плануванні, організації, участі в заходах, присвячених «Тижню безпеки» приймали активну участь: музичні керівники, інструктор з фізичної культури, практичний психолог.