Розвиток творчих здібностей дитини — справа складна й вимагає насамперед знання дитячої індивідуальності. Але існують загальні рекомендації щодо розвитку творчих здібностей дітей.
Вивчаючи наукову літературу, а також програму виховання дітей дошкільного віку «Малятко», ми маємо змогу визначити загальні особливості становлення творчої особистості дитини дошкільного віку.
Із семи місяців дитина починає активно пізнавати навколишній світ. Малюкові хочеться все побачити й почути, спробувати на смак, понюхати, скуштувати, тобто дитина активно цікавиться всім, що її оточує. Саме в цей період (а не у 3-6 років!) формується здатність до навчання. Тому завдання дорослих (батьків і вихователів) — підтримати цю здатність, наддавши дитині можливість грати, пробувати, відчувати, пізнавати, вільно пересуватися, брати різноманітні предмети і матеріали. Дайте їй можливість насолодитися процесом пізнання, задовольнити власну допитливість.
У віці півтора – трьох років дитина починає виявляти вміння самостійно мислити, висловлювати свою думку. Головними завданнями для дорослих є: навчити дитину правил та норм поведінки, даючи малюкові зрозуміти, що існують межі дозволеного; навчити дитину формувати власну думку.
У віці чотирьох років дитина може побачити в одному й тому ж матеріалі, формах і лініях різноманітні образи та називати їх. З цього віку дитину навчають грати самостійно з однолітками. Дитина повинна навчитися радіти життю, спілкуватися з дітьми та дорослими. Не менш важливим є вчити дітей спостерігати навколишній світ.
У п’ятирічному віці діти можуть довгий час грати в одну гру, неодноразово повертатися до певних її сюжетів. Образи уяви в цьому віці б надзвичайно яскраві, живі, тісно пов’язані з почуттями. Найвіддаленіша схожість між тим, що сприймає дитина, та її попередніми враженнями викликає бурхливий потік нових асоціацій. Діти надзвичайно довірливо ставляться до своїх витворів фантазії. П’ять років — період розквіту так званої наївної креативності дитини, що базується, з одного боку, на яскравих образах, емоційності, імпульсивності й жвавості поведінки дитини, а з іншого, на незнанні законів творчого мислення, загальних закономірностей явищ.
Шостий і сьомий роки життя — період творчого розквіту дитини. У цьому віці уява дітей набуває творчого характеру. Наприкінці дошкільного віку дитина розрізняє уявне й вигадане, фантастичне й реальне, здатна передбачати майбутнє, може уявити не тільки кінцевий результат власної діяльності, а й проміжні її етапи.
Вікові особливості творчої діяльності дитини
9 Травня, 2020 dnz3_sumy_ua