Вікові особливості дитини з ознаками обдарованості |


Вікові особливості дитини з ознаками обдарованості

Обдарована дитина в сім'ї - Обдарованість і ми.

Кожен малюк – художник.
Головне, щоб він залишився художником,
коли мине дошкільний вік.

Вікові особливості дитини з ознаками обдарованості :

Два роки:

  • говорять розгорнутими реченнями;
  • здатні довго концентруватися на одному предметі або заняття, повертаючись до нього протягом декількох днів;
  • можуть концентруватися на чому-небудь і одночасно помічати, що відбувається навколо;
  • у 2,5 роки можуть брати участь у рольових іграх.

Три роки:

  • словник досягає приблизно 1200-1500 слів, володіють найпростішими граматичними конструкціями;
  • деякі діти можуть читати дитячі книжки (самостійно або з невеликою допомогою дорослих, освоююся читання) і дуже цим захоплені;
  • проявляють значний інтерес, хочуть усе досліджувати, наполегливі в пошуках відповідей на запитання;
  • гарна пам’ять на речі і події, мають яскраві спогади про себе і події свого життя;
  • мають поняття про кількість і кількісні відношення (більше, менше, дорівнює);
  • розуміють близьких людей(приймають їх «роль» у грі, зображуючи маму або тата);
  • здатні розрізняти ознаки гарного і поганого настрою.

Чотири роки:

  • багато вже вміють читати, від простих книжок переходять до читання книг для дошкільного віку;
  • уміють робити прості логічні висновки;
  • здатні помічати логічні помилки в дорослих;
  • оперують порівнянням двох об’єктів за допомогою третього (за допомогою палички можуть виміряти глибину калюж і порівняти їх);
  • здатні самостійно робити операції естетичного вибору: подобається-не подобається, краще-гірше;
  • розуміють зміні в навколишньому світі;
  • виявляють здатність вирішувати прості проблеми;
  • виявляють гарну поінформованість про явища і події навколишнього світу: знають, з чого зроблені різні предмети, як роблять залізо, тощо, їх цікавлять проблеми життя, народження;
  • до п’яти років обдаровані діти не завжди можуть розрізнити реальність і фантазію через яскравість уяви, вірять у казки і чарівництво.

П’ять років:

  • до п’яти років можуть додавати в межах десятка, віднімати в межах п’яти;
  • здатні самостійно робити прості висновки;
  • виявляють почуття гумору, розуміють гру слів і вміють цим користуватися у спілкуванні з іншими людьми;
  • здатні до переключення уваги і можуть сприймати одночасно і паралельно два джерела інформації, наприклад,читати книгу і слухати музику;
  • мають різнобічні інтереси, нерідко понад свій вік; для задоволення свого інтересу  часто звертаються до дорого;
  • допитливість не знає меж, поглинає нову інформацію, як губка, жадібні до всього нового і незвичайного;
  • здатні швидко засвоювати і використовувати нову інформацію: здається, дитина чула щось мимохідь, а вона раптом висловлює з цього приводу свою думку;
  • з різних джерел знають багато чого про проблеми, з якими самі не стикалися, можуть зрозуміти більш складні концепції,ніж їхні однолітки;
  • здатні до наслідування, добре копіюють поводження інших людей.

Шість років:

  • здатні до узагальнення, використовують абстрактні поняття;
  • установлюють різнобічні зв’язки між предметами, людьми, навіть якщо ці зв’язки і не очевидні;
  • здатні до планування своїх дій: уявляють собі мету дії, засоби її досягнення, послідовність дій і кінцевий результат; часто практичну задачу вирішують спочатку подумки;
  • помічають розходження в усьому, навіть дрібні деталі не вислизають з-під їхньої уваги;
  • здатні передбачити хід подій (на інтуїтивному рівні);
  • гарна пам’ять, їм не потрібно для запам’ятовування багаторазових повторень;
  • критичність стосовно себе й інших людей ( часто незадоволені результатами своєї роботи, прагнуть переробити, поліпшити її, помічають помилки в поводженні навколишніх людей);
  • проявляють творчість в усьому: оригінально, нестандартно діють,гнучко вирішують задачі, прагнуть виразити себе в різних сферах діяльності, зробити щось незвичайне по-своєму;
  • виявляють наполегливість у подоланні труднощів і перешкод у досягненні мети, неуспіх не бентежить їх.

Поради Девіда Льюїсащодо розвитку обдарованої дитини

  1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно. 
  2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи. 
  3. Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять. 
  4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення. 
  5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи. 
  6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення. 
  7. Показуйте дитині цікаві місця. 
  8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі. 
  9. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей. 
  10. Ніколи не карайте дитину приниженням. 
  11. Купуйте дитині книжки за її інтересами. 
  12. Привчайте дитину самостійно мислити. 
  13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею. 
  14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини. 
  15. Уважно ставтеся до потреб дитини. 
  16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці. 
  17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету. 
  18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки. 
  19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу. 
  20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими. 
  21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали. 
  22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно. 
  23. Допомагайте дитині бути особистістю. 
  24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей. 
  25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини. 
  26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих. 
  27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Оставить комментарий



На wordpress создание тем и шаблонов.