
Мета: мобілізація внутрішніх ресурсів
Завдання:
– зняття емоційної напруги;
– знаходження ресурсного стану;
– наповнення ресурсним станом.
Інвентар: аркуш А-4, пальчикові фарби або гуаш.
Час роботи: 20-30 хвилин.
Вікові рамки застосування: діти від 4 років.
Інструкція та виконання техніки:
1-й етап. Психолог пропонує клієнту розповісти яке дерево, на його погляд, сильне, міцне, красиве. Описати стовбур, гілки, листя.
(Якщо дитині складно підібрати сильні прикметники, психолог допомагає питаннями. Наприклад, стовбур у дерева міцний, дерево стоїть стійко? Важливо звертати увагу на сильні сторони такими прикметниками, як міцний, надійний, стійкий, здоровий, потужний, великий, могутній, стійкий і т.д.).
2-й етап. Психолог пропонує дитині намалювати своє сильне дерево. Важливо при цьому стовбур і гілки промальовувати пальчиками, листочки – малювати пальчиками.
Під час малювання ще раз промовляємо характер дерева, використовуючи вже знайомі прикметники. Особливу увагу слід приділити коріння дерева, яких не видно і які дають силу, міць, здоров’я і впевненість самому дереву. Запропонувати дитині їх намалювати відбитком долоні пальчиками вниз. При цьому важливо ще раз проговорити їх якості.
3-й етап. Запропонувати дитині уявити себе цим деревом. Встати, закрити очі.
Підняти ручки вгору (руки-гілки, пальчики листя) і відчути, як невидимі коріння внутрішньої сили наповнюють упевненістю, спокоєм.
Далі важливо запропонувати дитині проспівати одним звуком ці відчуття.
Зробити кілька глибоких вдихів-видихів і відкривати очі.
Висновок: Дана техніка допомагає дитині зняти емоційну напругу, відчути підтримку.
Автор: С. Косачева