«РОЗМОВА З РУКАМИ» АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНА ТЕХНІКА |


«РОЗМОВА З РУКАМИ» АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНА ТЕХНІКА

Мета: розвиток позитивного самосприйняття, відреагування емоцій, розвиток комунікативних навичок.

Завдання: полегшення процесу комунікації, створення відносин взаємного прийняття, емпатії, розпізнавання і вираження почуттів в соціально прийнятній формі, навчання безпечного способу розрядки, розвиток почуття внутрішнього контролю. В цю гру грають, якщо дитина схильна до бійок, руйнування, існують комунікативні проблеми, корисна дітям з аутизмом.

Вікові рамки: до 6 років.

Інвентар: олівці, аркуш паперу.

Орієнтовний час роботи: 30 хв.

Алгоритм роботи.

Дорослий пропонує дитині обвести контур долоньок, а потім «оживити» їх: намалювати їм обличчя (очі, рот, носик і т.д.), можна розфарбувати пальчики кольоровими олівцями.

Потім дорослий починає розмову з пальчиками, розпитуючи їх про їхні звички і прихильності, про те, що вони люблять і чого не люблять. Відповідати може дитина, але якщо вона мовчить, то дорослий сам відповідає за пальчики, розповідаючи про те, які вони хороші, як багато вони вміють.

Потім дорослий говорить: «Але пальчики іноді не слухаються свого господаря», і пропонує укласти з неслухняними пальчиками «договір», що вони, наприклад, протягом 2-3 днів; не будуть нікому заподіювати біль і не будуть нічого ламати, будуть робити тільки хороше : вітатися, малювати, грати, допомагати господареві одягатися і роздягатися.

Для дітей з дефіцитом уваги призначають менший термін-1-2 дня (або кілька годин). Після того, як дитина вступає в гру, через обумовлений проміжок часу повторюють малювання з нею, похваливши пальчики і їх господаря, а також запропонувавши великий термін дії «договору».

Приблизний список запитань:

1.Як їх звуть?

2. Скільки їм років?

3. Де вони живуть?

4. Що вони бачать навколо себе?

5. Чи є хто-небудь поруч?

6. Хто це?

7. Що вони говорять пальчикам?

8. Що вони відповідають?

9. Чи чують вони якісь інші звуки?

10. Можливо, вони відчувають якісь запахи або відчувають щось на смак?

11. Можливо, вони відчувають якісь фізичні відчуття або емоції?

12. Хто з них головний?

13. Хто з них допомагає один одному?

14. Хто з них бореться між собою?

15. Хто з них слабкіший?

16. Хто сильніший?

17. Чи люблять вони ходити в дитячий садок?

18. Що їх найбільше ображає? (А не хто)

19. За що їх сварять?

20. Що вони роблять, коли їм погано?

21. Яка їхня улюблена страва?

22. Щоб вони хотіли, щоб їм подарували?

23. Що вони найбільше люблять?

24. Як вони ставляться до своєї мами, тата?

25. Що їм зараз найбільше хочеться?

26. Що їм зараз найбільше хочеться зробити?

27. Що пальчики хочуть, щоб зробив дорослий зараз (психолог)?

Висновки.

Дана техніка проста у виконанні і рекомендована для фахівців, які працюють з дітьми. Важливий сам процес взаємодії з дитиною. При цьому і у дитини, завдяки ігровій ситуації, є можливість щиро висловити свої почуття, дізнатися справжні переживання, образно розповісти про себе і про свої проблеми.

«Оживляючи» пальчики, дитина відчуває дорослу відповідальність за їх дії, за їх «життя», слова, поведінку, вчиться знаходити адекватний тілесний вираз різних емоцій, почуттів, станів. По тому, як і що дитина розповідає, кого засуджує, кому співчуває, ким захоплюється, неважко скласти уявлення про неї саму, її цінності і інтереси, відносини з оточуючими.

У процесі роботи можна отримати відповіді на такі питання:

1. Чого дитина потребує.

2. Які почуття у дитини дозволені, а які заборонені.

3. Яка у дитини роль у сім’ї.

4. Які заборони дитина чує.

5. Які рішення дитина приймає.

6. Яких дозволів дитина потребує.

7. Якого захисту дитина потребує.

Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Оставить комментарий



На wordpress создание тем и шаблонов.