Вітаємо на сторінці вчителя-логопеда. |


Вітаємо на сторінці вчителя-логопеда.

Основними напрямами діяльності вчителя-логопеда  є робота, спрямована на подолання і профілактику розладів мовлення у дітей, навчання та виховання дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями.

Що потрібно знати про роботу вчителя – логопеда 

Деякі батьки, навіть і не знають навіщо потрібен логопед в дитячому садку. А батькам дітей, які мають мовленнєві порушення, доводиться познайомитися з наукою логопедією і тісно співпрацювати з вчителем-логопедом. Які ж завдання виконує вчитель – логопед в дитячому садку і яку логопедичну роботу проводить?

Коли слід звертатись до логопеда:

  •  Якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років або словник налічує не більше   10 слів;
  • Коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
  • Коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається); 
  • Якщо дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів.

Яких дітей зараховують до логопедичної групи?

  • До логогрупи зараховуються діти 3- 5 – річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом, вихователем або лікарем дитячої поліклініки.
  • Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичну групу проводиться такими спеціалістами: педіатром, неврологом,  хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
  • Медичні висновки подаються на розгляд обласної психолого-медико-педагогічної комісії для вивчення даних, яка направляє в логопедичну групу відповідно до діагнозу.
  • Висновок ПМПК – це той основний документ, на підставі якого, дитина направляється в логопедичну групу дошкільного навчального закладу системи освіти .

Завдання вчителя – логопеда в дошкільному навчальному закладі:

  • усунення різних мовленнєвих порушень дітей;
  •  створення єдиного корекційно – навчального простору;
  •  пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів;
  •  інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;
  •  створення предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.

Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:

  •   розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;
  •   розвиток фонематичних процесів;
  •   розвиток дрібної моторики;
  •   усунення вад звуковимови;
  •   збагачення словникового запасу;
  •   вдосконалення граматичної сторони мовлення;
  •   підготовка до навчання грамоти.

Форми роботи:

  •   фронтальні логопедичні заняття;
  •   індивідуальні логопедичні заняття;
  •   групова та індивідуальна робота з дітьми.

Форми взаємодії з батьками:

1. Батьківські збори. Проводяться у вересні, січні, травні. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.

2. Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. В ході яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини.

3. Поради логопеда в інформаційному осередку логопедичного кабінету та груп старшого дошкільного віку, які складаються з різноманітних професійних консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.

4. Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з’ясувати чи задоволені вони корекційним процесом.

5. “Домашні логопедичні зошити“, які складені для індивідуальної роботи з дітьми. Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні навички та вміння. А логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і налагодити тісний взаємозв’язок між учасниками корекційного процесу.

Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Оставить комментарий



На wordpress создание тем и шаблонов.